ecce monstrum biforme vorat omnes quos labirinthus implicat: infernum hic notat

piątek, 24 stycznia 2014

KTÓŻ JAK BÓG...




















Ja jestem światłością świata.
Kto idzie za Mną,

nie będzie chodził w ciemności,
lecz będzie miał światło życia.


(J 8, 12)

***

Wprowadziłem ład i spokój do mojej duszy.
Jak niemowlę u swej matki, jak niemowlę
- tak we mnie jest moja dusza.

(Ps 131, 2)


***

Jak kogo pociesza własna matka,
tak Ja was pocieszać będę.

(Iz 66, 13)

***

Czyż może niewiasta
zapomnieć o swym niemowlęciu,
ta, która kocha syna swego łona?
A nawet, gdyby ona zapomniała,
Ja nie zapomnę o tobie.

(Iz 49, 15)

***

Wszakże ten człowiek, który z woli Stwórcy
został od początku wezwany, aby przez pracę
czynić sobie ziemię poddaną, jest równocześnie
od początku stworzony na obraz

i podobieństwo samego Boga.
I nie może inaczej odnaleźć siebie,
potwierdzić tego, kim jest,
 jak tylko

szukając Boga w modlitwie.
Szukając Boga, spotykając się z Nim
przez modlitwę, człowiek zarazem
musi odnajdywać siebie,
skoro sam jest podobieństwem Boga.
Nie może siebie odnaleźć inaczej,
jak tylko w tym swoim Pierwowzorze.


(Jan Paweł II - Jasna Góra, 6 czerwca 1979)


...czyli
na ŚCIEŻCE ŻYCIA   >>>