ecce monstrum biforme vorat omnes quos labirinthus implicat: infernum hic notat

środa, 17 października 2012

PACIERZA RYMEM...














Mądrość serca

w człowieczej słabości
modliłem się do Ciebie
o Duchu Wszechmądrości!
byś dał mi zrozumienie


błagałem Cię, prosiłem
o duszy mej wytchnienie
gdy serce wylewałem
w puste Jej milczenie


wiernością psa czekałem
na cudu wnet spełnienie
niedoli dni liczyłem
kolczaste to pacierze


pokorą wiary przyszło
nagłe Twe... olśnienie
Światło otworzyło...
letargu przebudzenie...


chwile ciemne odsłoniły
nagą prawdę i Jej winy
faktów różnych skojarzenie
dało fałszu obnażenie


dobrze znałeś me staranie
miłość moją i oddanie
bo Ty Jeden wiesz jak było
tego kłamstwo nie zabiło


choć kryształem łzy nie byłem
mądrość serca Twą zdobyłem
wierząc w Słowo Twoje Panie
miałem dobra rozeznanie


kiedy Imię Twe wzywałem
śmiechu złego się nie bałem
łotrów razy mniej bolały
w blasku Twojej wiecznej chwały


wrogi wiją się i prężą
równi jadowitym wężom
miej nade mną Swe czuwanie
Ty wiesz Jeden co się stanie


o mój Boże Sprawiedliwy!
będziesz dla nich litościwy?
dasz im złego odpuszczenie
czy też srogie potępienie?


widzisz grzechem ich skalanie
słodkie miny - lux przebranie
miarą cierpień niewzruszeni
Słowem Prawdy niezmienieni


serce moje - Twe władanie
teraz nasyć mnie, o Panie!..
miłosierdziem nieskończonym
czasem życia wyznaczonym...


(16 x 2012)