ecce monstrum biforme vorat omnes quos labirinthus implicat: infernum hic notat

poniedziałek, 10 lutego 2014

INWAZJA CIEMNOŚCI...




















Do każdego, kto słucha słowa o królestwie,
a nie rozumie go, przychodzi Zły i porywa to,
co zasiane jest w jego sercu.


(Mt 13, 19)

------------------------------------------------------


Słowa zaczynają mnie zawodzić.

***
Nadaremnie próbuję oddać słowami to, co czuję.


***
To, co się dzieje, jest przepiękne. Wymyka się słowom.


***
A ja boję się głównie sama siebie, tego, co mogłabym zrobić.


***
...w samotności czekają na mnie moje upiory
a ja ich jeszcze dobrze nie znam, rzadko jestem sama,
i boję się ich bardzo. Różnych szaleństw nienazwanych.


(Sabina J., sierpień-wrzesień 2008)

***

Cisza z Tobą
jest powietrzem

gdzie wkradł się
gorący cień

tu i teraz
czas się zatrzymał
tu i teraz
przestrzeń udaje
że istnieje

gwałtowne bicie serca
Boję się oddychać
Boję się siebie


(Sabina J., 2008-2010)

------------------------------------------------------


Przejawem emocji mogą być nader osobliwe zjawiska:
myśli, które przedtem nie przychodziły do głowy,
czasami przeraźliwe myśli i fantazje. (...)
Chodzi tu o dokonujące inwazji do świadomości
fragmenty nieświadomości, w przypadku zaś
w pełni rozwiniętej emocji patologicznej

dochodzi do prawdziwego zaniku świadomości.
Kiedy takie fantazje się ożywiają,
kiedy człowiek zaczyna się bać samego siebie,
wtedy można mówić o inwazji.


(Carl Gustav Jung, Podstawy psychologii analitycznej)